theagent.co.il

ביטוח חיים - הרפורמות בדרך, התחרות תגדל?



בקרוב נוכל לחשב באמצעות מחשבון מקוון עלויות של ביטוח חיים. 
זו רק אחת מהרפורמות המוצעות להגברת התחרות בין חברות ביטוח על כיסו של הצרכן



בימים בהם לא מעט סלבריטאים, מציעים להם לרכוש ביטוח חיים או ביטוחים אחרים בשורה של פרסומות בטלוויזיה וברדיו (אבי קושניר, משה איבגי, בועז שערבי ועוד), עולה השאלה, האם אכן ביטוח חיים שמציעים לכם, אכן מתאים למצבכם ולצרכים שלכם.

לאחרונה התבשרנו (על פי ידיעה בעיתון דה מרקר) שהמפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג, מתכוון לעלות הצעה, להציג מחשבון מקוון באמצעותו ניתן יהיה לבחון עלויות ביטוח חיים. כך יוכלו הגולשים לבדוק, כמה הם משלמים על ביטוח חיים והאם ההצעה שהם מקבלים אכן מתאימה להם.

יש לציין שהמשרד כבר מפעיל מנגנון דומה בכל הקשור לביטוח רכב. באמצעות מחשבון ביטוח רכב, יכול כל צרכן, להכניס את נתוני הרכב ולבדוק האם המחירים שמוצעים לו לרכישת פוליסת ביטוח, אכן משתלמים. מחשבון זה גרם להוזלה משמעותית של מחירי הביטוח ולעלייה בתחרות בין החברות השונות.

ביטוח חיים
כיצד מחשבים ביטוח חיים?

ביטוח חיים כמו ביטוח רכב, מבוסס על משתנים קבועים, של גיל, מין ומצב בריאותי.

חברת ביטוח בוחנת את שלושת הפרמטרים, בתוספת פרמטרים אובייקטיבים של תוחלת החיים, מצב כלכלי ועוד. בהתאם לנתונים היא מפיקה ללקוחותיה פוליסת ביטוח חיים.

ההנחה של שריג היא, שבאמצעות מחשבון אליו יוכלו הגולשים להכניס את הנתונים המדוברים, וכך הם יוכלו לדעת כמה עליהם לשלם.

חברות ביטוח יתקשו להציע להם פוליסות ביטוח במחירים גבוהים יותר.

אגב, כעת מדובר רק על פוליסת ביטוח חיים ולא על פוליסות של אובדן כושר עבודה, שנחשב קשה יותר לחישוב.

רפורמה זו בביטוח חיים, היא עוד נספח בשורה של שינויים שנועדו לעודד תחרות ושקיפות בתחום.

את השקיפות מובילים אתרי האינטרנט של החברות השונות, אשר מציגות פוליסות ביטוח שונות כולל פוליסות ביטוח חיים לצרכנים, לכך אפשר להוסיף את הדו"חות של המפקח על הביטוח והקנסות במקרים של חריגות (כמו במקרה של הקנס שספג מנכ"ל מנורה מבטחים), וכן הדיווחים הרבעוניים על היקף הרווחים של החברות השונות.

כחלק מהתחרות אנו רואים גם שינוי של האופן בו מנסות חברות ביטוח למשוך את הלקוחות אליהן. לא עוד תדמית מרובעת, אלא תדמית רעננה, צעירה.

זה החל עם 9000000 שיצרה סדרת פרסומות עם משה איבגי, המשיכה עם סדרת המתח בפרסומות של קושניר ומושנוב לAIG, וכיום באתר של מגדל אנחנו יכולים לראות את אריק זאבי מסביר על פנסיה, וסדרת אינטרנט עם חנה לאסלו.

לכך אפשר להוסיף סדרה של מדריכים שונים שבאים לעזרת הצרכן, במטרה לעזור לו להבין אתך תחום הביטוח האישי.


לסיכום, תהליך השקיפות והריענון של חברות הביטוח, נועד לראות במבוטחים, לקוחות לכל דבר, אליהם פונים במטרה לרכוש מוצר מסוים.
כמו כל עסק, גם חברות ביטוח מבקשות להגדיל את היקף המוצרים שהן מציעות, ונכנסות לתחומים שונים, כגון פנסיה, חסכונות ועוד.







07/02/2011    theagent.co.il
פורום ביטוחים

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר theagent.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


תוכן מומלץ
Copyright © 2018 theagent.co.il כל הזכויות שמורות
אתר סוכני ביטוח מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום ביטוח
מתעניינים בביטוח חיים? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם
אנחנו עובדים עם טכנאי דודי שמש מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!